Prý nejde o skutečné sčítání, ale o běžně používaný kvalifikovaný odhad. Stačí strčit hlavu do dveří třídy a pouhým pohledem určit, zda mezi žáky sedí nějaký Rom. Právě proti tomuto podivnému způsobu sčítání se Učitelské profesní sdružení ohradilo. Pochybnosti k tomu vyslovili i další. Mohou být takto získaná data opravdu věrohodná a k něčemu užitečná?
Mohli bychom diskutovat, ale Petr Uhl zvolil lživé obvinění, které se pak v článku na Romea.cz snaží podbarvit takovými stupiditami, kolik že Učitelské profesní sdružení má členů a zda je úředně registrovaným spolkem. Vrcholem ubohosti je obvinění z jakýchsi osobních důvodů. Vezmeme-li v úvahu, že se sčítáním souhlasí Anna Šabatová, opak je možná pravdou.
V onom článku na Romea.cz Petr Uhl jasně uvádí, že byl k tomuto „odbornému“ názoru osloven Britskými listy. A právě Britské listy tuto nehoráznou pomluvu začaly horlivě šířit. Je tedy víc než úsměvné, když si tyto Britské listy dovolí žádat své čtenáře o příspěvek na provoz těmito slovy: „V době, kdy se rozmlžila hranice mezi fakty a konspiračními teoriemi a lidé šílí, je nezávislé a věcné novinářské práce v českém prostředí zapotřebí víc, než kdy předtím.“
Patří snad šíření pomluvy k nezávislé a věcné novinářské práci? Petr Uhl, Britské listy a Romea.cz se posunuly daleko za hranici faktů. Posunuly se daleko za hranici slušné novinářské práce. Učitelské profesní sdružení se dosud nedočkalo ani vysvětlení, ani omluvy.