Děkujeme za pochopení.
I23r52e21n56a 78K23r16o12u30p98o84v93á
Moje mírná dcera, nátura typu "kam ji ráno postavíš, tam ji večer najdeš", byla tak zoufale odhodlaná za žádnou cenu nezůstat ve druhém stupni na základce, že dobrovolně od září chodila 2x týdně na doučování, jen aby co možná zvýšila své šance dostat se na osmileté gymnázium. Viděla totiž, co na druhém stupni základních škol zůstává, a také jí bylo jasné, jak příjemní budou někteří z jejích spolužáků, až ještě trochu poporostou. A to bylo, prosím, před sedmi lety. Nedovedu si představit, jak by snášela skladbu spolužáků, kde by k běžnému procentu normálních neurvalců a lajdáků ještě přibyl spolužák autista, který při spatření písmene "S" začne ječet a rozhazovat učebnice a sešity po třídě nebo spolužák s ADHD, na kterého se pořád čeká až mu asistent vypátrá a připraví pomůcky, zatímco si jeho svěřenec krátí dlouhou chvíli okopáváním nábytku nebo přímo spolužáků.
A mimochodem, od okamžiku, kdy dcera nastoupila na víceleté gymnázium, nepřinesla si domů vši, což mi ušetřilo dost peněz a času.
E32v42a 27S57v23o39b97o91d49o53v14á
Pane autore, děti vzdělávané od primy na gymnáziu jsou v kvintě výrazně vzdělanější než ty, které přicházejí do prvního ročníku ze základních škol. Nemyslím si, že je to tím, že by kolegové ze základek učili hůř, ale jestliže musí brát ohled na děti méně nadané, těm šikovným se věnovat prostě nemohou.
V97l27a43d81i20m31í93r 45B82l37a89ž78e23k
To co píšete je pravda. To co píše autor také. Inkluze je jednosměrná. Víceletá gymnázia odsají nadané děti (ne všechny, ale velkou část) a pak se třída "dosype" i mírně retardovanými dětmi dle inkluze. Pak je jasné, že kvinta na gymnáziu je někde jinde než první ročník. Na druhou stranu je pravda, že se rozdíl často u maturity trochu srovná - zatím !!!
S59t79a29n10d51a 11N96o63v28á39k
.....Už jsem to psal minule. Každý politik bojuje za vyšší vzdělanost v co nejširší míře. Ale.....co je inkluze? Rozptylovat při vyučování žáky, kteří jsou normálně duševně a mentálně vyvinutí, několika nepodary, kteří se svými placenými asistenty vyučování ruší.
To zřejmě nevadí ani Valachové s Peltou, která za to bojuje. Doufám, že už skončila i když je v parlamentu znovu.
Když jsem chodil do obecné, pak do měšťanky, to budou jistě mnozí pamatovat, tak kdo nestačil, propadal. Někdo vyšel i z páté třídy obecné, nikomu to nevadilo. Každý nemusí být hvězda. Nakonec i oni našli svoje místo v životě
Š97t20ě44p93á65n 68B47i59c53e75r94a
každý politik svoje děti posílá do soukromých škol. Pro školy státní prosazuje inkluzi a vychvaluje její přednosti.
J18i83ř85í 27H73o72r37á95k
To jste učitel? Místo, aby se talentované dítě od šestého ročníku flákalo ve třídě, kde je úroveň výuky dána těmi nejslabšími, tak jsou na něho kladeny vyšší nároky, které odpovídají jeho intelektuální úrovni. Ideálem inkluze je přeci pro všechny šedý podprůměr. Že se inkluze líbí levicovým politikům - to ještě chápu, ale učiteli s 32 roky praxe?
Obě mé děti absolvovaly osmileté gymnázium a nemohu si stěžovat.
Š29t33ě60p84á42n 69B33i13c19e11r15a
pokud nemá o vzdělání zájem dítě i rodič, tak je zbytečné, aby do školy vůbec chodilo. Kolik v jejich paměti ze školy zůstane je vidět ve slovenské verzi "nikdo není dokonalý", kde se nebojí pokládat otázky i romským puberťákům..
J79a86r45o70s75l36a37v 76H44a76l45u13z28a
Tak ty víceletá gymnázia zrušíme! Stejně jsou to takové skoro soukromé školy pro sociálně slabší občany, kteří nemají na soukromou placenou školu. Víceleté gymnázium je jediná možnost pro rodiče s průměrným příjmem, jak se dostat ze spárů inkluzivního společného vzdělávání po česku. Zajímalo by mě, kolik rodičů v poslanecké sněmovně a ministrů posílá své děti do školy, kde je ve třídě alespoň jedno dítě z vyloučené lokality, které ještě k tomu dvakrát propadlo a o výuku nemá absolutně žádný zájem a směrem k učitelům projevuje svéráznou úctu a zvyšuje tím jejich autoritu (jednu takovou měla dcera ve třídě půl roku a stačilo to k tomu, aby na víceleté gymnázium šla z vlastní vůle). Ano inkluze je potřebná, ale vzalo se to z opačného směru. Všechny děti bez rozdílu by měly dostat šanci k normálnímu vzdělávání. Pokud nemá zázemí pro to, aby udrželo krok s ostatními, musí je dostat a to hlavně mimo školu formou bezplatného doučování. Pokud má specifické potřeby ve škole, tak asistenta. Pokud však na prvním stupni na školu nemá, nemá cenu do něj cpát nějaké rozšířené vzdělávání typu znalosti historie, hudební výchovy, ... a zaměřit se na to, aby mělo alespoň základy čtení a počítání a dosáhlo nějakým způsobem základního vzdělání a umožnit jim tak přístup na učební obory. Třetí skupinu - děti, které o studium nejeví pražádný zájem a svým chováním by škodili i na speciální škole vytvořit internátní školy s trochu vojenským přístupem.
P51a94v43e82l 76B37a68r66t83o19k
Nemám nějak zásadní vhled do tématu českého školství ani nejsem příznivcem konspiračních teorií.
Ale letmým pohledem z vnějšku to působí, jakoby snad opravdu něčím cílem bylo podpořit výborné vzdělání nějaké relativně úzké skupiny dětí a ze zbytku mít tupý plebs.
Doufám, že se mýlím.
- Počet článků 289
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 888x