Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IK

Moje mírná dcera, nátura typu "kam ji ráno postavíš, tam ji večer najdeš", byla tak zoufale odhodlaná za žádnou cenu nezůstat ve druhém stupni na základce, že dobrovolně od září chodila 2x týdně na doučování, jen aby co možná zvýšila své šance dostat se na osmileté gymnázium. Viděla totiž, co na druhém stupni základních škol zůstává, a také jí bylo jasné, jak příjemní budou někteří z jejích spolužáků, až ještě trochu poporostou. A to bylo, prosím, před sedmi lety. Nedovedu si představit, jak by snášela skladbu spolužáků, kde by k běžnému procentu normálních neurvalců a lajdáků ještě přibyl spolužák autista, který při spatření písmene "S" začne ječet a rozhazovat učebnice a sešity po třídě nebo spolužák s ADHD, na kterého se pořád čeká až mu asistent vypátrá a připraví pomůcky, zatímco si jeho svěřenec krátí dlouhou chvíli okopáváním nábytku nebo přímo spolužáků.

A mimochodem, od okamžiku, kdy dcera nastoupila na víceleté gymnázium, nepřinesla si domů vši, což mi ušetřilo dost peněz a času.

5 0
možnosti
ES

Pane autore, děti vzdělávané od primy na gymnáziu jsou v kvintě výrazně vzdělanější než ty, které přicházejí do prvního ročníku ze základních škol. Nemyslím si, že je to tím, že by kolegové ze základek učili hůř, ale jestliže musí brát ohled na děti méně nadané, těm šikovným se věnovat prostě nemohou.

4 0
možnosti
VB

To co píšete je pravda. To co píše autor také. Inkluze je jednosměrná. Víceletá gymnázia odsají nadané děti (ne všechny, ale velkou část) a pak se třída "dosype" i mírně retardovanými dětmi dle inkluze. Pak je jasné, že kvinta na gymnáziu je někde jinde než první ročník. Na druhou stranu je pravda, že se rozdíl často u maturity trochu srovná - zatím !!!

0 0
možnosti
SN

:-).....Už jsem to psal minule. Každý politik bojuje za vyšší vzdělanost v co nejširší míře. Ale.....co je inkluze? Rozptylovat při vyučování žáky, kteří jsou normálně duševně a mentálně vyvinutí, několika nepodary, kteří se svými placenými asistenty vyučování ruší.

To zřejmě nevadí ani Valachové s Peltou, která za to bojuje. Doufám, že už skončila i když je v parlamentu znovu.

Když jsem chodil do obecné, pak do měšťanky, to budou jistě mnozí pamatovat, tak kdo nestačil, propadal. Někdo vyšel i z páté třídy obecné, nikomu to nevadilo. Každý nemusí být hvězda. Nakonec i oni našli svoje místo v životě R^R^R^

6 0
možnosti
Foto

každý politik svoje děti posílá do soukromých škol. Pro školy státní prosazuje inkluzi a vychvaluje její přednosti.

4 0
možnosti
JH

J18i83ř85í 27H73o72r37á95k

18. 11. 2017 9:03

To jste učitel? Místo, aby se talentované dítě od šestého ročníku flákalo ve třídě, kde je úroveň výuky dána těmi nejslabšími, tak jsou na něho kladeny vyšší nároky, které odpovídají jeho intelektuální úrovni. Ideálem inkluze je přeci pro všechny šedý podprůměr. Že se inkluze líbí levicovým politikům - to ještě chápu, ale učiteli s 32 roky praxe?

Obě mé děti absolvovaly osmileté gymnázium a nemohu si stěžovat.

4 1
možnosti
Foto

pokud nemá o vzdělání zájem dítě i rodič, tak je zbytečné, aby do školy vůbec chodilo. Kolik v jejich paměti ze školy zůstane je vidět ve slovenské verzi "nikdo není dokonalý", kde se nebojí pokládat otázky i romským puberťákům..

2 0
možnosti
Foto

Tak ty víceletá gymnázia zrušíme! Stejně jsou to takové skoro soukromé školy pro sociálně slabší občany, kteří nemají na soukromou placenou školu. Víceleté gymnázium je jediná možnost pro rodiče s průměrným příjmem, jak se dostat ze spárů inkluzivního společného vzdělávání po česku. Zajímalo by mě, kolik rodičů v poslanecké sněmovně a ministrů posílá své děti do školy, kde je ve třídě alespoň jedno dítě z vyloučené lokality, které ještě k tomu dvakrát propadlo a o výuku nemá absolutně žádný zájem a směrem k učitelům projevuje svéráznou úctu a zvyšuje tím jejich autoritu (jednu takovou měla dcera ve třídě půl roku a stačilo to k tomu, aby na víceleté gymnázium šla z vlastní vůle). Ano inkluze je potřebná, ale vzalo se to z opačného směru. Všechny děti bez rozdílu by měly dostat šanci k normálnímu vzdělávání. Pokud nemá zázemí pro to, aby udrželo krok s ostatními, musí je dostat a to hlavně mimo školu formou bezplatného doučování. Pokud má specifické potřeby ve škole, tak asistenta. Pokud však na prvním stupni na školu nemá, nemá cenu do něj cpát nějaké rozšířené vzdělávání typu znalosti historie, hudební výchovy, ... a zaměřit se na to, aby mělo alespoň základy čtení a počítání a dosáhlo nějakým způsobem základního vzdělání a umožnit jim tak přístup na učební obory. Třetí skupinu - děti, které o studium nejeví pražádný zájem a svým chováním by škodili i na speciální škole vytvořit internátní školy s trochu vojenským přístupem.

1 0
možnosti
PB

Nemám nějak zásadní vhled do tématu českého školství ani nejsem příznivcem konspiračních teorií.

Ale letmým pohledem z vnějšku to působí, jakoby snad opravdu něčím cílem bylo podpořit výborné vzdělání nějaké relativně úzké skupiny dětí a ze zbytku mít tupý plebs.

Doufám, že se mýlím.

3 0
možnosti
  • Počet článků 289
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 888x
Píšu jen tak, pro radost. Ne vždy z radosti.

Seznam rubrik