Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DB

problém s vědění a s maturitou je složitý. za prvé dnes musí i kuchař a kadeřnice umět věci, které před 50 lety uměli jen vysokoškoláci. Brutálně totiž stoupá vědění lidstva a tím stoupají i brutálně nároky na vědění jedince.

Kdo měl možnost učit na všech typech škol jako já, od univerzity přes VOŠku a gympl až po učňák, jasně vidí obrovské rozdíly ve znalostech. Není možné vykonstruovat maturitu jednotnou jak pro učně tak i pro gymnázia. Tedy možné to je ale jen když silně klesnou požadavky na vědění gymnazistů. Učeň vlastně vůbec nemá šanci udělat maturitu šitou na míru gymnázia. Tohle ví pravděpodobně všichni kantoři, nebo většina.

Pak tedy vyvstane otázka kdo a jak a proč se snažil prosadit JEDNOTNOU MATURITU, když věděl, že se tím nutně musí snížit její úroveň? Jistě si vzpomenete že jeden z velikých zastánců této jediné celostátní maturity byl jistý Klaus. Vládnoucí třída totiž obvykle chce aby jejich poddaní byli hloupí, tím se jim lépe vládne a dokonce si tím i upraví cestu pro své potomky, kterým dají placené drahé a dobré vzdělání a tak se udržují jako rod na výsluní společnosti, protože se jim podařilo se zbavit konkurence.

Maturita podle mne má smysl a dokonce bych ji rád viděl u všech středních škol včetně všech učňovských oborů, ale na těchto školách musí spíše splnit požadavek vysokých vědomostí o daném oboru, než nutě o AJ nebo ČJ, a krom toho bych viděl i nutnost vysokých znalostí o tom jak funguje společnost..protože i učeň je volič, a volič s nízkým vzděláním a nízkým věděním je velmi lehce manipulovatelný a toho právě jisté vládnoucí kruhy využívají...viz Hitler, viz Trumnp viz Kalousek atp

Nic se nestane, jen je nutné si uvědomit, ze které školy má kdo maturitu. A je možné název závěrečné zkoušky pozměnit na některých školách.

0 0
možnosti
DB

Za další je nutné aby maturita na všech školách ..včetně učňáků...dala žákům a studentům možnost se dostat na VŠ zde mám na mysli především právní možnost. A to proto , že někteří učňové se časem vyvinou tak, že by měli na to aby šli na VŠ a s úspěchem vystudovali, tedy je nutné umožnit PRŮCHODNOST SYSTÉMU, pro každého, aby neexistovaly právní a ekonomické překážky ke studiu ale jen a jen vědomostní. Bylo by i možné zřídit přípravný ročník na VŠ pro ty , kteří to potřebují, protože měli více odborné vzdělání než všeobecné.

Konkurence schopnost je dána vědomostmi a ne silou svalů a krumpáčem. A tak tedy musíme vytvořit systém, kde je vědění nejvyšší metou a nejvíce uznávanou hodnotou. K tomu je ale nutné mít i velmi schopné učitele a to i na univerzitách.

Není dobré experimentovat s dětskými a studentskými mozky. Je katastrofou, když se na některých školách učí matematika alternativní metodou a pak se rodiče musí přestěhovat za prací , kde je pak škola, která tuto metodu neučí, děti jsou zmatené a ničemu nerozumí a vrhne je to o spoustu let zpět. Zmateni jsou pak i rodiče, proč stát učil jejich děti něco co je pak odnaučuje. Zde je jasně vidět nutnost jednotného systému výuky bez nesmyslných alternativ. Některé alternativní metody výuky je možné uplatnit v poškolních aktivitách pro děti, které jsou pomalejší v chápání, je možné, že jim pak jiný způsob výuky umožní látku pochopit. Ale není možné mít několik alternativních výuk bez ladu a skladu protože na VŠ je pak vidět kdo se co a jak učil. A jisté metody mohou děti vyloženě diskvalifikovat pro VŠ studium.

Některé učebnice jakoby byla napsány s úmyslem neučit a mást. Proč jsou učebnice pro 16 a 17 leté na gymnáziu plné obrázků a to až tak že není vidět text? Proč dáváme studentům na gymnáziích obrázkové barevné a učebnice plné nesmyslných obrázků, když po nich chceme maturitu bez obrázků a diplomku či doktorskou práci také nepodloženou obrázky? Kdo povolil tento nesmysl barevných obrázkových učebnic.?

0 0
možnosti
  • Počet článků 289
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 888x
Píšu jen tak, pro radost. Ne vždy z radosti.

Seznam rubrik