Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J67o10s68e62f 45P10o77t79r

12. 2. 2020 21:34

Já jsem přesvědčen, že hlavní, rozhodujícím úkolem školy je naučit díte pracovat, plnit povinnosti, být zodpovědné, psát domácí ú)koly .... a až v druhé řadě je vyučovat. Vím to z vlastní zkušenosti, až teprve na vysoké, po své 20. jsem pochopil skoro všechno, co do nás v základní a střední hustili. Tedy měl jsem o tom povědomí, ale nechápal jsem to.

Když už na toto téma píšu, rád bych sdělil jednu speciální zkušenost. Jsem ročník 46. Na střední škole v rámci biologie jsme probírali oficiální biologii, t.j. sovětskou biologii a Lysenka. Jednoho dne kantor se ujistil, že všechna okna a dveře jsou pevně zavřená a začal nás seznamovat s genetikou. Nakonec tomu ale nasadil korunu - asi proto, že se bál - když nám řekl:" Já si myslím, že ta pravda bude asi někde uprostřed". To mě maximálně zmátlo, a od té doby jsem učitelům nevěřil.

0 0
možnosti

J72o66s84e21f 19N92i45k12l

12. 2. 2020 14:04

...konzervativní učitel je ten, kdo chce žáky ještě něco naučit...

2 0
možnosti
Foto

Náhodou i takový konzervativní, případně dokonce špatný učitel může žáka docela dobře naučit, jak to nedělat. Moje maminka mi často opakovala, že mi umožňuje ráda číst, protože její tetička na prázdninách jí to nedovolovala, neboť to považovala v době žní za plýtvání časem. A podívejte, jak dobře jsem se vyvedl.

0 0
možnosti
Foto

Člověka potěší, když si myslí, že je konzerva, a někdo ho nazve extremistou. Mám dnes špatný den. A já mám přitom Vaše blogy docela ráda. ;-D

Ano, odmítám funkční stylistiku v cermatím pojetí. Uznávám, že může být pomocníkem při třídění textů, byť se nesmí brát jako dogma, ale postavit na funkční stylistice celou maturitu je na hlavu. V testu studenti rozpoznávají funkční styly. U ústního rozpoznávají funkční styly. A ve slohové práci píšou krátké rychlokvašné textíky, které si podle funkčních stylů nacvičují. Číst se to nedá, témata jsou hrozná a kritéria gumová.

Karmu dnes, za tu extremistku, nedám. ;-)

2 0
možnosti

Nevím jak konkrétně bylo myšleno to "vystřídat 2-4 metody", ale jako obecný princip to zní rozumně. Jedním z problémů mnoha dosavadních reforem bylo to, že se soustředily na jeden vybraný princip a snažily se ho aplikovat na všechno, jako když se dryáčník snaží prodat univerzální lék na všechny choroby.

0 0
možnosti
  • Počet článků 289
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 888x
Píšu jen tak, pro radost. Ne vždy z radosti.

Seznam rubrik