Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mimochodem - už se tu nějakou dobu praktikuje distanční vyučování a učitelé mají plné ruce práce s rodinami, kde tento způsob není možný. Jedna věc je nedostatek technického vybavení v rodině - notebook se SW vybavením. Další věc je to že v domácnostech nejsou na počítače a internet zvyklí a neumí se v něm pohybovat. Ale doteď jsem neslyšela od nikoho z vlády, jak přinutí operátory a telekomunikace, aby KONEČNĚ ČR ZASÍŤOVALI NA 100% - a vysokorychlostní net byl všude k dispozici. EU na to vyčlenila dokonce obrovské prachy. Já např. bydlím na vesnici u Nového Strašecí, 50 km (!) od Prahy a mám po baráku dva zesilovače signálu, abych mohla pracovat jen v určitých prostorech domu. Takhle je to v půlce vesnice na odvrácené straně kopce. Roky žádáme přes obecní úřad o vysílač - marně. Žádnému operátorovi se to prostě nevyplatí pro pár lidí. Jenže těchto "pár lidí" to je tisíce ostrůvků po celé zemi, kde lidi běhají telefonovat za každého počasí za humna. Doslova. Nechtějte vědět, jak to funguje např. v atraktivních turisticky vyhledávaných zónách např. v okolí Kvildy směr Nové Hutě na Šumavě. Ale jak se něco tkne operátorů - ticho po pěšině. Teď už je ticho i na telekomunikačním úřadě.

4 0
možnosti

První stupeň - tj. třídy od 1. do 5. ročníku budou po 15 dětech maximálně, tj. 10 tříd po 15 dětech. Celkem 150 dětí - neumím si představit, jak je kdokoliv bude schopen uhlídat mimo učební hodinu. Tak, aby dodržovaly před i po vyučování i o přestávkách rozestupy, byly disciplinované v nošení roušek. Kam - a jak daleko od vyučovacích prostor, budou chodit obědvat? Do družin - cesta tam a zpět opět disciplinovaně a s rozestupy. Proloženo mytím rukou a desinfekcemi cestou. A na to všechno by měli stačit na hlídání učitelé, kterých je na prvním stupni jen pro 5 ročníků - kolik? Opravdu 10?. Jakými postihy přinutí k disciplíně ta děcka, která začnou na hygienu kašlat? Abych to dopověděla. A jakmile zazvoní, všichni do svých tříd a učitelé se honem přešaltují na výuku. Po škole pak musí kantoři honem zasednout k PC a vypracovat materiály pro ty, kteří zůstanou na přání rodičů doma a učí se tam. Pak fofrem opravit vybrané testy, dorazit domů, uvařit rychlou večeři a se svými potomky udělat úkoly na další den. Po nocích pak budou psát poznámky k chování ratolestí pro rodiče? No, to aby učitelka byla super žena. Např. do čistírny už to nestihne. Natož nějaká zábava, která jindy podpoří soudržnost rodiny. Nevím, jestli to na ministerstvu domýšleli až do takových detailů. Já vychovala dvě děti, ale tohle si představit neumím. A vlastně ani nechci. Proč nedořešit letos pouze maturity a přijímačky na vysokou či na střední, zápisy do prvních tříd už jsou asi za námi. A děti nechat dokončit ročník doma všechny. Spíš se snažit na ty poslední měsíce zorganizovat službu, která by v rodinách, kde to jinak nejde, pomohla s dohledem nad dětmi, než se vrátí rodiče z práce. Možná by pomohly organizované babičky, anebo vysokoškoláci. Přijde mi to snazší, než takto rozhadrované vyučování. Od podzimu už by snad mělo být líp, pokud jde o disciplínu a děti by mohly už začít chodit do škol normálně všechny. A to tu neřeším problém s vylhaným tvrzením rodičů, že se nepotkali s nákazou.

2 1
možnosti
MK

...udělat úkoly se svými potomky? Zde všichni učitelé píší,že úkoly jsou pro děti a ne pro rodiče....jak to ta dotyčná udělá doma je nám ostatním celkem fuk,ale je spousta jiných zaměstnání,kde se končí ve14hod....má možnost....ano,být doma na 100procentech a poslat pár mejlů je lepší....

0 0
možnosti
ZR

Já vidím několik problémů.

A) Učitelka bude mít z 25 dětí 15 ve třídě. Deset nedorazí. Dopol bude kolegyně učit těch 15, opravovat jim sešity, chystat program na druhý den a kdy bude připravovat materiály pro dist.vyuku? A kontrolovat práce dětí, které budou doma?

B) Pokud rodina bude potřebovat do práce a dítě dát do školy, podepíše i úpis čertu, že nebyla ve styku s někým nakaženým nebo že nemá doma babičku s dědou...bude to jen na solidnosti těch lidí. Kolik např.ze 400 rodičů je takových? Stačí jeden...

C) Nelíbí se mi přehazování odpovědnosti na učitele,co se týká roušek.

3 0
možnosti
MK

Mě osobně fascinovalo sdělění některých,nevím kde sdružených učitelů,že nechtějí otevírat školy,jelikož mají strach z nákazy protože jsou staří. Možná je to vytrženo z kontextu,ale pokud by to tak bylo,nejprve by "zdrhli" doktoři a sesty,protože i oni mohou mít strach,v případě napadení státu by utekli vojáci,protože i oni mají své rodiny atd....Je fajn být na 100procentech platu doma,v zátiší.Osobně si myslím,že podmínky,za kterých musíme žít my ostatní,nevyvolení,to je za překážku v práci na 60procentech,by vyhnalo do škol i učitele.Nákaza pomine,snad a kdo bude v lednu stát v první řadě s nataženou rukou? No přeci školské odbory...avotomtoje....

1 2
možnosti
JN

K tomu jak se to bude řešit, když do školy dorazí více než 15 žáků ze třídy. Já vidím řešení takové (a i Plaga v tomhle smyslu včera v televizi mluvil), že se třída prostě rozdělí na půlky a každou bude učit jiný učitel - pokud budou žáci z druhého stupně doma, tak bude logicky ve škole dostatečný počet volných učeben i učitelů - nevidím tak velký problém v tom, když učitel, normálně učící na druhém stupni, půjde učit první stupeň. Problém to samozřejmě bude v některých školách v malých obcích, kde mají školu jen pro první stupeň...

Otázkou je, jestli nebylo spíše rozumnější, aby děti chodily do školy jen třeba obden nebo se střídaly po týdnech, a mohl by tak chodit i druhý stupeň. Obdobně to mohlo fungovat i na středních školách. Musíme to však vnímat tak, že rozhodující slovo nejspíš nemělo v této záležitosti MŠMT, ale ministerstvo zdravotnictví.

2 2
možnosti
MD

Takže ten učitel z druhého stupně v tom okamžiku přestane učit distančně své předměty na druhém stupni? Nebo bude dopoledne učit na 1. stupni a odpoledne distančně?

4 1
možnosti
  • Počet článků 289
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 888x
Píšu jen tak, pro radost. Ne vždy z radosti.

Seznam rubrik