Jenomže takoví experti to u nás mají vlastně snadné. Učící učitelé jsou profese nesourodá, řevnivá. Jsme pořád rozděleni a pořád na barikádách. Tři příklady. Máme dvě češtinářské asociace, které od svého vzniku vedou válku o podobu maturity. Jako by ani nic jiného neměli na starosti. Máme dva weby, na kterých se diskutuje o školství. Z jednoho část diskutujících odešla na druhý, na jednom se ten druhý už nesmí ani citovat.
Už druhý rok máme dva učitelské spolky: jeden si vytváří tvář plebejskou, druhý zase tvář elitářskou. Jejich souběžný vznik vzkázal jasně všem učitelům: Ještě jsme se nedohodli, a dohodnout se ani nehodláme. A tak z toho těží nejvíce právě různí experti. Zběhlí učitelé, nebo vůbec neučitelé, někdy v žoldu neziskovky, někdy svého byznysu, ale hlavně hlasití a vždy k mání médiím, která buď nechápou, nebo jim to vyhovuje.