O Kartousově pokrytectví aneb Chvála nezdvořilosti
V rozhovoru Kartous hodnotí ministry Lišku, Fialu, Dobeše a Chládka. Valachovou ne. Kartous (a tím i celý EDUin) si tak zjevně nechává vrátka, kterými by prolézal na MŠMT. S Valachovou jako by si nevěděl rady. Být nezdvořilý, nebo být pokrytec? Dřív to bylo lepší: Petr Fiala „jako ministr školství byl skvělý, zejména se nechal obklopit vynikajícími lidmi. Tehdy byla opravdu oboustranná spolupráce a fungovalo to velice dobře.“ Tady expert Kartous odhaluje, jak si představuje práci expertů. S Valachovou si neví rady: „Jsme občas k něčemu přizváni, občas máme nějakou schůzku s někým z ministerstva, ale že by ta spolupráce byla řekněme nějak zvlášť plodná a přinášela zvláštní posun, to si nemyslím.“ Že však ministryně Valachová především nejedná s učícími učiteli – to mu samozřejmě neleží ani v patě.
Učící učitelé jsou samozřejmě také na tapetě. „Někteří mají naprosto scestnou představu o tom, že odborník na vzdělávání musí strávit 30 let na základních či středních školách.“ Od učitele, který školu velice rychle opustil (dobře věda čeho není schopen), můžeme těžko čekat něco jiného. Ale ani v tom není podstata sporu. Učícím učitelům – například v Učitelském profesním sdružení – vadí skutečnost, že právě oni nejsou zpravila vyslyšeni. Že mezi nimi a MŠMT vystupují falešní „tlumočníci“. Ať už experti jako Kartous, nebo předsedové různých asociací. Kartous takové oponenty ihned veřejně dehonestuje: „Většinou jsou to ti, kteří za těch 30 let neprodělali žádnou změnu v „technologii“ učení, byť se svět posunul... “ Co vlastně takový Kartous o těchto učitelích ví? Co ví o jejich každodenní práci? Nic.
O pokryteckých „nepostojích“ EDUinu svědčí Kartousova slova o kariérním řádu. „Byl vytvořen návrh kariérního řádu za velké peníze, cca 30 milionů korun. Ne že by byl skvělý, potřeboval by výrazně upravit, ale byl komplexní. Současná ministryně ho hodila do koše, jmenovala bez dohody s širší odbornou veřejností nějakou skupinu lidí a ta během pár týdnů vytvořila nějaký alternativní návrh.“ Ale právě v té hrůzné komplexnosti se odhalovala nesmyslnost byrokratického šílenství tohoto návrhu! Co vlastně EDUinu vadí? Že na rozdíl od inkluze nebyli v té skupině lidí? Že se vyhodilo 30 milionů? Ani dnes EDUin nevidí nedostatky předloženého a poslanci schváleného návrhu kariérního řádu, ale snaží se pouze do něj protlačit svoje představy. „Řada procesů se děje na základě lobbistických tlaků…“
Kartous pak jasně upřesňuje a odhaluje svoje poslání (a tím i poslání celého EDUinu): „Podle posledního výzkumu, který dělal CVVM v září roku 2016, je s gymnázii a základními školami spokojeno více než 75 % veřejnosti.“ A vysvětluje: „Zásadní jsou zejména rodiče. Pokud v masové míře nebudou nespokojení, tak se ve školách nic nezmění.“ Bingo! Třikrát bingo! Proto se Kartous tolik snaží veřejným školám neustále škodit – proto jim nestále nasazuje psí hlavu! Snaží se ve veřejnosti vyvolat nespokojenost. Čím horší obraz veřejných škol vytvoří – tím lépe. Ne že bychom tohle všechno už dávno nevěděli, ale berme to jako přiznání. Bude všem alespoň jasnější, jak Kartousovým rádobyučeným textům rozumět a s jakým záměrem EDUin do diskurzu o českém školství vlastně přichází. A nedejme se klamat.
Zdeněk Sotolář
Objektivní není totéž co stejný
Tak prý najednou hrozí jakési snížení kvality přijímaček a maturit. A přijímačkový pohovor prý by nebyl objektivní.
Zdeněk Sotolář
Novináři nešíří informace, zato šíří zmatek
Především v informacích o školství. Dnes v Novinkách.cz jeden tvrdí, že ministerstvo školství o revizi rámcových vzdělávacích programů usiluje delší dobu. Usiluje? Jak? Nějaký příklad? Opak je pravdou, pane redaktore.
Zdeněk Sotolář
Co ve školách zůstane po současném chaosu?
„Školní vzdělávací programy a tématické plány jsou přesycené balastem,“ říká paní ředitelka Gottfriedová. Co vlastně říká? A co říká o sobě? A co neříká?
Zdeněk Sotolář
Budou školy příště ve svěrací kazajce paragrafů?
Úvodem je potřeba jasně říci, že distanční výuka je nouzovým řešením nouzové situace. V mnohém jsme se poučili a zjistili, co jde, co nejde. Například jsme zjistili, že učitelé dovedou rychle improvizovat bez skutečné pomoci MŠMT.
Zdeněk Sotolář
Ministře Plago – odstupte!
Plaga zarputile prohlubuje chaos v českých školách a svými chaotickými a vnitřně rozpornými pokyny popírá zdravý rozum, mate veřejnost a ničí pohled na celé školství.
Další články autora |
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar
Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...
Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste
Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...
Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump
Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...
USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek
USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...
- Počet článků 289
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 888x