Děkujeme za pochopení.
L50u61m98í90r 27V73i41t58h21a
Fajn. Tak zrušme maturitu.
A řidičáky, diplomy inženýrské i lékařské, svářecí zkoušky, papíry na VZV, výuční listy...
Vždyť přece každá (auto)škola má jiný ŠVP, tak jak můžeme očekávat, že budou všichni umět stejně řídit stejné auto ve stejném provozu, že?
Na které škole učíte?
P56e57t66r 55D92r97a38p31a53l
státní jednotná maturita je nesmysl, protože neexistuje jednotné střední školství. pokud chce někdo zavést povinou maturitu ze 3 předmětů, pak tím diskriminuje studenty průmyslovek a odborných škol. Na gymplu se bude dělat maturita 3+1, na průmyslovce 3+2+praktická zkouška (u některých oborů). zatím jsem neslyšel, že by se pro gympl uvažovalo o zvýšení počtu maturitních předmětů.
A43l18e23x 95G68r78e85g90o73r
A přitom stačilo ponechat model před rokem 89
K61a49r59e57l 77C83a56c80h
Všechno, co je centrálně ovládané a regulované, vede jen k průměrnosti a to spíše té nižší. Chce-li politická reprezentace vyhovět požadavku evropských elitářů na zvýšení procenta populace se středním vzděláním zakončeným maturitou, musí umět také domyslet důsledky. Politickým rozhodnutím se skokem nezvýší v populaci procento schopných. Aby se nesnížila kvalita, nemůže se postupovat sjednocováním maturit, ale přesně naopak. Musí se střední školy rozdělit na elitní, dobré a standard. Pak i maturitní vysvědčení z těchto škol musí mít jinou váhu jak v přijímacích řízeních na VŠ, tak ve výběrových řízeních na pracovní pozice. Jak přijímací, tak i maturitní zkoušky by měly být v režii škol. Škola, která by produkovala neúspěšné absolventy, by byla přeřazena do nižší ligy, nebo by byla zrušena.
V17i27k81t59o89r 65Š95e70d13i50v28ý
Pokud bude mít škola maturitní zkoušku celou ve vlastní režii, jen ty nejkvalitnější si dovolí mít neúspěšné absolventy.
V70i50k68t25o52r 98Š65e41d35i53v92ý
Státní maturita nastavuje minimální laťku.
Nedá se vůbec mluvit o nějaké "výši" požadavků, ta laťka dávno leží na zemi.
Didaktický test z češtiny je ve skutečnosti testem funkční gramotnosti. Na složení toho testu stačí chápat text.
Maturita z matematiky, kolem které je tolik křiku, je ve skutečnosti testem z počtů a dobrý absolvent ZŠ by ji měl složit bez vážných problémů.
-
Ano, možná existuje pár dětí s takovou poruchou, která neumožňuje (přes dostatečné znalosti v daném předmětu) tento typ zkoušky složit. To je možná námět k úvaze o kategorii "PUP", rozhodně to ale není důvod ke snižování náročnosti zkoušky. Zakopávat laťku pod zem, aby o ni nikdo neklopýtl? Ne, to není dobrý nápad.
V21á90c21l49a92v 53V51l26č34e64k
Státní maturita je diskriminační, osnovy gymnázii a SOU jsou úplně jiné a ti co vymýšlí testy, tak likvidují žáky z odborných škol (včetně mé dcery, která odborné předměty měla mezi 1-2, ale jako dis... nedala češtinu) nyní ztratila 4 roky a stát odborníka na obor, který studovala výborně
L67u30m33í91r 33V16i57t22h52a
SOU nekončí maturitou, ale závěrečnými zkouškami, dokladem o získané kvalifikaci tak není maturitní vysvědčení, ale výuční list. Pokud Vaše dcera studovala učební obor s maturitou a maturitu neudělala, předpokládám, že má alespoň výuční list, pokud dala odborné předměty za 1 - 2.
Není to o tom, že by stát ztratil kvalifikovaného odborníka, je to o tom, že Vy jste ztratil iluze. Přiznejte si to.
- Počet článků 289
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 888x