Děkujeme za pochopení.
M56a41r70t49i17n89a 22M56o95u29d64r48á
Ono to spíš bude o interpretaci.
Jestli je necelých deset procent testovaných žáků základních škol lepších, než polovina testovaných gymnazistů, jak psali už před lety, pak to spíše znamená, že by ta víceletá gymnázia zvládla i tato malá skupina (skoro deset procent). Vsadím se, že právě tito žáci skutečně odcházejí na gymnázia, i když až na ta čtyřletá (jinak by je mohli zrušit), nebo jiné náročnější školy.
Mezi VG a ZŠ je ten zásadní rozdíl, že děti jsou na VG opravdu vytížené, musejí makat, takže se nenaučí flákat, jako na ZŠ (nadaným nic jiného nezbývá, protože čekají, až úkol dokončí nebo látku pochopí i ti méně nadaní). Na VG tedy získají nadhodnotu v podobě lepších pracovních návyků. To není málo.
Když vím, jak se chovali a co dělali ve volném čase deváťáci, někdejší spolužáci mých dcer, tak jsem moc ráda, že na té ZŠ dcery nezůstaly. Na VG nebyly žádné excesy s drogami včetně alkoholu, nikdo v kvartě nekouřil, nevyskytovala se šikana.
Každý učitel ví, že může dosáhnout jen takových výsledků, jaké mu dovolí kvalita žáků ve třídě, protože svůj stín nikdo nepřeskočí. Bláboly o tahounech kolektivu v podobě premiantů jsou jen stále omílaným zbožným přáním. Tahouny poznáte o přestávce, ne v hodině.
Buďme rádi, že existuje možnost včas podchytit ty nadějné. Jednou to budeme my, kdo bude z jejich úspěchů těžit, ať už to budou úspěchy na poli technického vývoje (lepší, výkonnější produkty pro nás) nebo vyšší zisky firem a z nich plynoucí vyšší odvody do státního rozpočtu (z vyšších mezd).
P10a25v49l16a 88P40e74č78e24n18k39o75v16á
Naprosto souhlasím! Syn se ve 4. a 5. třídě "kopal do zadku". Nechci si ani představil, co by mohl na druhém stupni vyvádět... Na gymnáziu se výrazně zklidnil. Druhý syn je "nestandardní", v MŠ byl integrovaný. Na ZŠ je vcelku kompenzovány. Být na tom hůř, nedovedu si představit, že by nám někdo nutil inkluzi. Nejvíce teď pracujeme s jeho frustrací.
E90v54a 14S49v25o11b23o27d51o58v79á
Mýlíte se, pane kolego. Studijní výsledky studentů čtyřletých a osmiletých gymnázií jsou jiné, i když mají srovnatelné schopnosti. Prostě ty čtyři roky práce navíc jsou patrné.
Zdůrazňuji, že si nemyslím, že učitel na gymnáziu učí líp než učitel na základní škole; jen má před sebou stejnorodou skupinu žáků.
A79d17a76m 22M74a33l21ý
Rozdíl mezi ZŠ a VG? Asi těch 30% podprůměrných, dále pak 2 až 3 trvale vyrušující a nepřizpůsobivých. Těmi se zabývá pedagog na ZŠ asi tak 50% času. To na VG najdete spíše vyjímečně.
J85i29ř49í 22H65o89r49á98k
Víceletá gymnázia - jediná možnost jak bez školného vytrhnout dítě z inkluzního školství. Rád bych viděl pedagoga, jak by nechal své dospívající dítě ve škole ve Vítkovicích mezi cigánama. Politici mají samozřejmě děti na placených soukromých školách. Chci se zeptat dlouholetého pedagoga, proč po všech úpravách učebních plánu, po všech zlepšeních výuky, jsou absolventi středních škol na tom se znalostmi podstatně hůře než před třiceti lety. Pořád se něco mění, reorganizuje. Mělo by se hlavně učit, třeba jako za první republiky.
J56i47ř12í 93Ř43e26z98n67í52k
Mám pocit, že bych jako student uvítal existenci víceletých gymnázií. Je to jako hrát první ligu a nenechávat se okopávat těmi vzadu.
- Počet článků 289
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 888x